com.yahoo.mobile.client.android.mail

 

 اسپم شدن ایمیل در واقع یکی از مسائلی میباشد که همواره مدیران سرور با آن روبرو هستند. که  در بسیاری از موارد با رعایت تنظیمات صحیح در میل سرور می توانید این مشکلات را برطرف کنید، اما مشکل اصلی زمانی است که با شرکت سخت گیر یاهو ( Yahoo ) روبرو هستید. تقریبا در این روزهای دنیای IT کمتر کسی است که از بی توجهی یاهو، در امان مانده باشد.

از همین رو یاهو، در عموم موارد ایمیل های ارسالی از سوی میل سرور های جدید را مستقیما رهسپار Bulk میکند و رفتار سختگیرانه یاهو در این باره بسیار غیر قابل پیش بینی است و ارسال ایمیل از IP جدید به yahoo در بیشتر موارد به عنوان اسپم شناخته میشود.
در اینجا دو فاکتور مهم نقش اساسی ایفا می نمایند:

۱٫ نام دامنه:
نام دامنه مورد نظر نباید سابقه ارسال اسپم داشته باشد.

۲٫ آی پی سرور :
IP سرور ارسال کننده ایمیل،  در هیچ لیست سیاهی نباید باشد. لذا در صورت وجود مشکل، باید از طریق پر کردن فرم زیر IP  مربوطه را به عنوان ارسال کننده ایمیل معتبر به yahoo معرفی کنید.

http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/mail/postmaster/bulkv2.html

gmail و hotmail به نسبت yahoo از چنین تکلفی استفاده نمی کنند، اما چنانچه در مورد فرستادن ایمیل به آنها نیز با مشکل اسپم شدن روبرو شده اید، با ساختن رکورد SPF این مشکل برطرف خواهد شد. این رکورد، IP مورد نظر را بعنوان IP فرستنده معتبر به gmail و hotmail معرفی میکند.   چنانچه شما با مشکل اسپم شدن روبرو شدید، لازم است از طریق ساختن رکورد SPF و یا پرکردن فرم یاهو (با مشخصات غیر ایرانی)، این مشکل را از بررطرف نمایید.

پیش از بررسی مراحل بالا، اطمینان از  تنطیمات کلی داخل سرور ( DNS ها و rDNS ها و غیره )حاصل نمایید.